Rynek Infrastruktury
W weekend wprowadzana była nowa organizacja ruchu na ulicach, po których zazwyczaj porusza się ponad 1000 aut na godzinę. Ustawiono ponad 800 znaków drogowych i tablic informacyjnych, wyklejono ponad 7 tys. m2 oznakowania poziomego jezdni, przeprogramowano kilkanaście sygnalizacji świetlnych. Odgrodzono też poszczególne place budowy w ciągu ulic Prosta – Świętokrzyska.
Na początku prowadzone prace będą polegać na organizacji i montażu zaplecza kontenerowego budowy, wycince drzew kolidujących z budową, rozbiórce jezdni i chodników, demontażu elementów Miejskiego Systemu Informacyjnego, ulicznych latarni i sygnalizacji świetlnych, parkomatów, budek telefonicznych, a w ciągu ulicy Prostej także torowiska i sieci tramwajowej. W tym czasie zwożone będą też maszyny na plac budowy. – Po dwóch tygodniach zabierzemy się za wykop wstępny. Zajmiemy się usuwaniem kolizji z innymi instalacjami podziemnymi. Potem będziemy mogli zacząć budowę ścian szczelinowych – wyjaśnia Mateusz Witczyński, rzecznik prasowy AGP Metro. Dla przypomnienia: stacje i wentylatornie budowane są metodą odkrywkową – tarcze drążące tunel będą przechodzić przez gotowe konstrukcje stacji. Teraz budowa, po wkroczeniu do centrum, będzie zapewne bacznie obserwowana przez warszawiaków.
Szczegółowe informacje na temat budowy i utrudnień można uzyskać w punkcie informacyjnym wykonawcy, zlokalizowanym nieopodal skrzyżowania Marszałkowskiej i Świętokrzyskiej. Obok stoi też autobus informacyjny Zarządu Transportu Miejskiego. W obu miejscach można uzyskać broszury z informacjami na temat zamknięć i zmian tras autobusów. W rejonie budowy spotkać można również informatorów ZTM-u wyposażonych w ulotki na temat utrudnień.